تبلیغات
پچ و پیج و تراینر و کد و دانلود بازیها - درباره بازی FIFA 210
فرم عضویت در سمت چپ پایین وب

درباره بازی FIFA 210

یکشنبه 25 بهمن 1388 11:52 ق.ظ

نویسنده : محمد عابدی

درباره بازی FIFA 210

بازی فیفا برای اولین بار در سال 1994 توسط شركت كانادایی EA Sport برای كنسول های سگا و نینتندو عرضه شد. در سالی كه قرار بود بازیهای جام جهانی برای اولین بار در ایالات متحده برگزار شود. با تكنولوژی نه چندان پیشرفته آن زمان بازی فیفا 94 با نام رسمی FIFA International Soccer بین گیمر های كنسول های سگا و گیم بوی محبوبیت خاصی پیدا كرد جایی كه در سالهای قبل آن بازی های فوتبال كه از سوی شركت های تكمو ارائه شده بود ابدا در این حد كاربر پسند نبودند. بازی فیفا 95 نیز پس از یك سال منتشر شد ولی آغاز حرفه ای فیفا از زمانی بود كه كنسول PS محصول سونی به جهان گیمینگ معرفی شد و شركت الكترونیك آرتز با حمایت از گروه سازنده فیفا یعنی EA Sports توانست از جمله پیشگامان سازنده فوتبال گیم برای این كنسول باشد ساخت بازی فیفا تا سال 98 بر روی كنسول های مختلف دهه 90 ادامه یافت تا اینكه با ارائه نسخه پیشرفته سیستم عامل ویندوز 98 از سوی مایكروسافت باعث شد افق جدیدی در مقابل بازی های رایانه ای نمایان شود تا قبل از آن كامپیوتر به عنوان یك كنسول و پلتفورم آنگونه كه هم اكنون سراغ داریم تلقی نمی شد. و صرفا امكان بازی با كامپیوتر به عنوان یك مزیت اضافی در آن محسوب میشد اما با پیشرفت گرافیكی سیستم های رایانه ای فیفا 99 با كیفیت و گرافیك متحول گرانه ای بر روی سیستم های كامپیوتری خود نمایی كرد به طوری كه دیدن چنین بازی فوتبال به شكل 3 بعدی همگان را شگفت زده كرده بود. اوج پیشرفت فیفا در ارائه نسخه كامپیوتری و قابل اجرا روی سیستم عامل ویندوز 98 بازی فیفا 2000 بود كه تلفیقی از زیبایی و دقت و پرداختن به مسایل واقعی فوتبال از قبیل امكان ترانسفر شدن و ساخت و طراحی بازیكن بودالبته این ابتدای كار فیفا در زمینه ساخت بازی های 3 بعدی با كیفیت بالا بود و در سالهای پس از آن شاهد بازیهای متعددی بودیم كه محصول EA Sports بودند و در واقع بعد از آن بود كه EA همه ساله با ارائه 2 بازی در سال تا به امروز پیش آمد.از سال 2007 با ظهور كنسول های نكست جنریشن (نسل بعد) شاهد هنر نمایی فیفا نكست بودیم كه متاسفانه تا به امروز برای PC هیچگاه نسخه نكست ارائه نشده و ما كماكان منتظر ارائه نسخه نكست برای PC هستیم. امسال شاهد هفدهمین قسمت از سری بازی های محبوب و تحسین شده فیفا هستیم. نسخه 2009 بازی مورد توجه بسیاری از سایت ها و مجلات قرار گرفت و همچین فروش بیش از 8 میلیونی نسخه 2009 هم حاکی از محبوبیت اون هستش! پارسال بازی تحت دو ویرایش منتشر شد یکی Next-Gen که برای کنسول های نسل جدید ( PS3 و X360 ) بود ودیگری هم current-gen که برای pc و ps2 بود و نسخه Wii هم گه کاملا متفاوت با بقیه بود! خوب بگذریم امسال پائول هوساک دیگه بر روی نسخه PC کار نمی کنه ولی دیوید راتر همچنان در صدر طراحان نسخه نسکت هستش! که تغییر تیم سازنده نسخه PC می تونه نوید بخش باشه! ولی اونچه که مشخص هستش تیم سازنده نسخه PC با نسخه های PS3 و X360 تفاوت داره!
چندی پیش Santiago Jaramillo از طراحان گیم پلی بازی چندی از اطلاعات ضمن و مختصر از این بازی و در فروم رسمی این بازی قرار داده بود که در زیر اونا رو مرور می کنیم


نکات بازی

ابتدایی ترین اطلاعاتی که شرکت الکترونیک آرتز در مورد بازی آینده فیفا یعنی FIFA 10منتشر كرده نكاتی امیدوار كننده هست. سانتیاگو خارامیو (Santiago Jaramillo) مدیر سازنده نکست جنریشن نکاتی رو فاش کرده اند که در زیر می تونید مطالعه کنید

مود مدیریت (مربیگری) : در حالتهای Quick Sim شاهد نتیجه واقعی تری خواهید بود (توضیح اینکه در ورژن های قبلی حتی بعضی مواقع تیم پر ستاره در مقابل تیم بدون ستاره شکست می خورد). در جدول امتیاز شاهد رده بندی واقعی تری خواهیم بود به طوری که تیم های ضعیف هر لیگ در رده های پایین تر قرار خواهند گرفت.سانتیاگو اظهار داشته که مود مربیگری یکی از مهمترین مود های بازی بوده و بیشترین اظهار نظرها از طرف کاربران در مورد همین مود بود و گفته که چون تا قبل این نتونستند انتظارها رو براورده کنند امسال بیشترین تمرکز رو روی بازی خواهند داشت.


پاس های فلیک (برشی) : ما سعی در بهبود نوع و اجرای پاس ها داریم کاری که در فیفا 09 کمی بهتر شده بود و پاس های در عمق حالتی بهتر و ماهرانه و تکنیکی داشتند. و باعث ایجاد موقعیت های موثری می شد. یکی از تمرکز هایی که خواهیم داشت روی پاس های پشت پا خواهد بود. واین کار رو شاید بخواهیم با ترکیبی از کلید های ترکیبی RB سهولت ببخشیم

فیزیک توپ : پارسال توی فیفا 09 ما روی فیزیک توپبسیار تمرکز داشتیم و تا حد بسیار بالایی رفتار توپ رو در جریان بازی به واقعیت نزدیک کردیم البته مشکلاتی هم در این میان بود مانند اوج گیری غیر طبیعی توب بعد از شوت بازیکن که در واقع مجالی برای اصلاح این مشکل در فیفا 09 نبود بنابراین ما یک بار دیگه روی ایم مسئله کار کردیم و امیدوار هستیم یکی از بی نقص ترین رفتارهای توپ رو در این بازی شاهد باشیم.

تناسب خط دفاع و حمله : ما همیشه به یک بالانس بین خط دفاع و حمله نیاز داریم در واقع در فوتبال واقعی توپهای بلند و هوایی در موقع حمله به این خطرناکی که در بازی دیدیم نیست و ما فکر می کنیم بیش از حد پاس های هوایی دقیق و خطر ساز هستند. و این خطر سازی باعث شده بود که ما دفاع را به صورت غیر طبیعی در لحظه حمله قوی کنیم که این مسئله صحیح نیست و در دنیای واقعی فوتبال دفاع در مواجهه با یک حمله فوق العاده خطرناک و سریع دچار غافلگیری و ضعف می شوند نه اینکه تمرکز آنها بیش از پیش افزایش پیدا کند. و ما امیدواریم با کاهش دادن میزان خطری که یک پاس هوایی می تواند ایجاد کند یک بالانس و تناسب بین خطوط دفاع و حمله ایجاد کنیم

گیم پلی عمومی : همیشه پس از عرضه هر نسخه با بازخوردهای کاربران مواجه می شویم که اکثرا مسایلی خیلی پیچیده تر از آنچیزی است که ما در توان داریم ولی در هر حال در هر نسخه گیم پلی عمومی که یکی از مهمترین وجوه تمایز بازی های هر ساله هست مد نظر ما بود و هست. و ما همیشه سعی در بهبود گیم پلی داریم و امیدوار هستیم بیش از پیش مورد قبول کاربران قرار بگیرد. ارتقای هوش مصنوعی بازیکنان و جا گیری های صحیح خطوظ دفاعی و دروازبان و ... از جمله فاکتورهایی است که در فیفا 10 روی آنها مانور داده خواهد شد.




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -